- powrót -

REGULAMIN OKREŚLAJĄCY SZCZEGÓŁOWE ZASADY UCZESTNICZENIA W WYDATKACH ZWIĄZANYCH Z EKSPLOATACJĄ, UTRZYMANIEM NIERUCHOMOŚCI I ODPISAMI NA FUNDUSZ REMONTOWY.


Regulamin określa szczegółowe zasady uczestniczenia w wydatkach związanych z eksploatacją, utrzymaniem nieruchomości i odpisami na fundusz remontowy zgodnie z § 78 statutu Spółdzielni oraz w związku z art. 4, art. 5 i art. 6 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (tekst jednolity: Dz. U. nr 119, poz. 1116 z 2003 r. z późn. zmianami).

§ 1

1. Koszty związane z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości, zwane dalej kosztami gospodarki zasobami mieszkaniowymi, obejmują ogół wydatków i ogół kosztów, ponoszonych przez Spółdzielnię na utrzymanie tych zasobów.
2. Przez zasoby mieszkaniowe rozumie się budynki mieszkalne, użytkowe, w tym garaże i nieruchomości spółdzielcze, a także budynki i inne nieruchomości gruntowe, stanowiące własność i współwłasność Spółdzielni w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego i ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.


§ 2

Koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi, obejmują w szczególności:
1. koszty utrzymania i obsługę eksploatacyjną zasobów tj. :
a) przeglądy techniczne budynków, instalacji technicznych i urządzeń,
b) modernizację, remont i konserwację zasobów,
c) wynagrodzenia pracowników związane z utrzymaniem i obsługą
eksploatacyjną nieruchomości.,
d) utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach ogólnego użytku oraz otoczenia budynków,
e) koszty utrzymania terenów zielonych, placów zabaw i drzewostanu,
f) opłatę za wieczyste użytkowanie gruntów,
g) energię elektryczną zużywaną do oświetlenia terenów i pomieszczeń wspólnego użytku oraz do napędu urządzeń technicznych / np. domofony/,
h) ubezpieczenia majątkowe zasobów spółdzielczych oraz od odpowiedzialności cywilnej z tytułu zarządzania nieruchomościami,
i) podatek od nieruchomości / lokale mieszkalne, użytkowe, garaże, piwnice i grunty/,
j) narzut kosztów ogólnych Spółdzielni,
k) koszty utrzymania nieruchomości przeznaczonych do wspólnego
korzystania,
2. odpis na fundusz remontowy,
3. koszty gromadzenia i wywozu nieczystości i odpadów gabarytowych,
4. koszty wdrażania przepisów ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych,
5. koszty zmiany praw własności gruntów :
6. koszt dostawy energii cieplnej na potrzeby c.o. i cwu,
7. koszt dostawy wody i odprowadzenia ścieków,
8. koszt dostawy gazu do budynków wyposażonych w zbiorcze liczniki gazu,
9. inne koszty związane z gospodarką zasobami mieszkaniowymi.

§ 3

1. Koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi są ewidencjonowane zbiorczo i rozliczane z podziałem na nieruchomości w zależności od możliwości wyodrębnienia poszczególnych rodzajów kosztów.
2. W przypadku, gdy nie jest możliwe ustalenie w jakiej wysokości określone koszty ponoszone przez Spółdzielnię obciążają poszczególne nieruchomości, koszty te rozliczane są na poszczególne nieruchomości proporcjonalnie do ich
powierzchni użytkowej.
3. Rozliczanie kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi przeprowadza się w okresach kwartalnych i rocznych pokrywających się z latami kalendarzowymi, za wyjątkiem rozliczeń kosztów centralnego ogrzewania i wody.
4. Jeżeli w ciągu roku następują istotne zmiany, mające wpływ na wysokość kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi, rozliczenie tych kosztów oraz ustalenie wysokości opłat może nastąpić w każdym czasie z pominięciem zasad określonych w ust. 3 niniejszego paragrafu.
5. Po zakończeniu roku kalendarzowego dokonywane jest rozliczenie wyniku gospodarki zasobami mieszkaniowymi. Różnica między kosztami a przychodami gospodarki zasobami mieszkaniowymi Spółdzielni zwiększa odpowiednio koszty lub przychody tej gospodarki w roku następnym.


§ 4

1. Członkowie Spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze prawa do lokali, są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w częściach przypadających na ich lokale, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie Spółdzielni przez uiszczanie opłat.
2. Osoby niebędące członkami Spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali, są obowiązane uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w częściach przypadających na ich lokale, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie Spółdzielni przez uiszczanie opłat na takich samych zasadach jak członkowie Spółdzielni, z zastrzeżeniem
§ 5 pkt. 1 .
3. Członkowie Spółdzielni będący właścicielami lokali są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem ich lokali, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnych, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie Spółdzielni przez uiszczanie opłat.
4. Członkowie Spółdzielni, którzy oczekują na ustanowienie na ich rzecz spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego albo prawa odrębnej własności lokalu, uiszczają opłaty określone w ust 1 lub 3 od chwili postawienia im lokali do dyspozycji.
5. Właściciele lokali niebędący członkami Spółdzielni są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem ich lokali, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnych. Są oni również zobowiązani uczestniczyć w wydatkach związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie Spółdzielni, które są przeznaczone do wspólnego korzystania przez osoby zamieszkujące w określonych budynkach lub osiedlu. Obowiązki te wykonują przez uiszczenie opłat na takich samych zasadach,
jak członkowie Spółdzielni, z zastrzeżeniem § 5 pkt. 1
6. Najemcy lokali mieszkalnych, użytkowych, garaży oraz nieruchomości gruntowych lub ich części opłacają czynsz zgodnie z zawartą umową najmu lub dzierżawy.
Stawki czynszu za najem lub dzierżawę ustala Zarząd Spółdzielni.

§ 5

1. Pożytki i inne przychody:
a) z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu wydatków związanych z jej eksploatacją i utrzymaniem, a w części przekraczającej te wydatki przypadają właścicielom lokali proporcjonalnie do ich udziałów w nieruchomości wspólnej,
b) z własnej działalności gospodarczej Spółdzielnia przeznacza na pokrycie wydatków związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w zakresie obciążającym członków Spółdzielni.
2. Najemcy lokali oraz nieruchomości gruntowych lub ich części nie czerpią korzyści z pożytków i innych przychodów wymienionych w pkt. 1.

§ 6

Wydatki związane z kosztami gospodarki zasobami mieszkaniowymi rozliczane są proporcjonalnie do :
- 1 m 2 powierzchni użytkowej lokalu,
- 1 osoba,
- 1 lokal,
- wskazań urządzeń pomiarowych ( m 3 , GJ ) lub innych urządzeń
umożliwiających rozliczanie kosztów ( np. podzielniki kosztów),

§ 7

Przy rozliczaniu kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i przy ustalaniu innych opłat, gdzie jednostką rozliczeniową jest " 1 m 2 p.uż.", stosuje się następujące zasady obliczania powierzchni użytkowej:
1. Powierzchnią użytkową lokalu mieszkalnego jest powierzchnia wszystkich pomieszczeń znajdujących się w lokalu bez względu na ich przeznaczenie i sposób używania o wysokości równej lub wyższej niż 220 cm. Do powierzchni użytkowej lokalu zalicza się również powierzchnię zajętą przez meble wbudowane bądź obudowane.
Nie wlicza się do powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego:
- powierzchni balkonów, loggii, antresol, pralni, suszarni, strychów oraz piwnic,
- części powierzchni w pomieszczeniach, której wysokość od podłogi do sufitu wynosi mniej niż 140 cm.
Jeżeli wysokość pomieszczenia lub jego części wynosi od 140 cm do 220 cm, to do powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego wlicza się 50% powierzchni tego pomieszczenia lub jego części.
2. Do powierzchni lokalu użytkowego zalicza się powierzchnię wszystkich pomieszczeń w nim się znajdujących oraz wszystkich pomieszczeń przynależnych liczonych w świetle podłogi. Do powierzchni tej, zalicza się również powierzchnię pomieszczeń zajętych przez urządzenia techniczne związane z funkcją danego lokalu oraz powierzchnię zajętą przez meble wbudowane bądź obudowane.
Nie wlicza się do powierzchni lokalu użytkowego powierzchni balkonów, loggii oraz antresol.
3. Powierzchnię pomieszczeń służących kilku użytkownikom jak: wspólne korytarze, wspólne urządzenia sanitarne itp. należy doliczyć w częściach proporcjonalnych do powierzchni ich lokali.
4. Przy obliczaniu powierzchni użytkowej lokali przyjmuje się:
- obmiary na wysokości 1,0 m ponad poziom podłogi w świetle ścian w stanie surowym, przy zaliczeniu wnęk powyżej 0,1 m2 do powierzchni użytkowej lokalu określonej w dokumentacji technicznej PT - Architektura - w stosunku do zasiedlonych zasobów mieszkaniowych,
- obmiary na wysokości 1,0 m ponad poziom podłogi w świetle wyprawionych ścian - w stosunku do nowych budynków bądź adaptacji pomieszczeń istniejących .


§ 8

1. Przy rozliczaniu kosztów i ustalaniu innych opłat, gdzie jednostką rozliczeniową jest " 1 osoba " przyjmuje się:
a) ilość osób faktycznie zamieszkałych w danym lokalu, nie mniejszą , niż ilość osób zameldowanych na pobyt stały lub czasowy,
b) 1 osobę, jeżeli w lokalu nikt nie zamieszkuje .
2. Członek Spółdzielni i inne osoby uprawnione do korzystania z lokalu zobowiązani są do poinformowania Spółdzielni o każdorazowej zmianie ilości osób zamieszkujących lokal w terminie 7 dni od daty zajścia tej zmiany.
3. Zmiana wysokości opłat, o których mowa w ust.1 nastąpi od pierwszego dnia miesiąca po miesiącu, w którym zgłoszono zmianę z tym zastrzeżeniem, że w przypadku uchybienia terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym Spółdzielnia dokona zmiany wysokości opłat od dnia ustalenia przez Spółdzielnię we własnym zakresie tej zmiany.

§ 9

1. Wysokość opłat za używanie lokali wg jednostek rozliczeniowych określonych w § 6 ustala Zarząd Spółdzielni na podstawie planowanych kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi w danym kwartale bądź roku kalendarzowym w
oparciu o roczne plany gospodarcze uchwalone przez Radę Nadzorczą.
2. O zmianie wysokości opłat Spółdzielnia zobowiązana jest poinformować członków oraz osoby uprawnione co najmniej na 14 dni przed upływem terminu do wnoszenia opłat, ale nie później niż ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego ten termin.
Zmiana wysokości opłat wymaga uzasadnienia na piśmie.
3. Członkowie Spółdzielni, osoby nie będące członkami spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali oraz właściciele nie będący członkami Spółdzielni mogą kwestionować zasadność zmiany wysokości opłat bezpośrednio na drodze sądowej.
W przypadku wystąpienia na drogę sądową, ponoszą oni opłaty w
dotychczasowej wysokości.
4.Termin, o którym mowa w pkt. 2 nie dotyczą opłat niezależnych od Spółdzielni (dostawa wody, energii cieplnej, wywóz nieczystości itd.) oraz ustalonej z tego tytułu wysokości zaliczek.

§ 10

Odpisy na fundusz remontowy
1. Obciążenia odpisami na Fundusz Remontowy poszczególnych lokali mieszkalnych i użytkowych, z wyłączeniem garaży, z podziałem na nieruchomości, dokonuje się oddzielnie dla:
- lokali mieszkalnych - według stawek liczonych od 1m 2 powierzchni użytkowej lokalu,
- lokali użytkowych - według stawek liczonych od 1m 3 kubatury lokalu użytkowego.
2. Obciążenie właścicieli lokali odpisami na fundusz remontowy trwa, dopóki właściciele w danej nieruchomości nie podejmą uchwały, że w zakresie ich praw i obowiązków będą miały zastosowanie przepisy o własności lokali.
3. Szczegółowe zasady tworzenia funduszu remontowego i określenie zasad dysponowania środkami finansowymi tego funduszu określa Regulamin funduszu remontowego.

§ 11

Podatek od nieruchomości
1.Opłacany przez Spółdzielnię podatek od nieruchomości jest ewidencjonowany i rozliczany w rozbiciu na:
a) podatek od gruntu,
b) podatek od lokali mieszkalnych,
c) podatek od lokali użytkowych,
d) podatek od garaży,
e) podatek od piwnic lokatorskich.
2. Obciążenie poszczególnych lokali mieszkalnych podatkiem wymienionym w pkt. 1 a, b, e dokonuje się proporcjonalnie do powierzchni użytkowej lokalu.
Jeśli w lokalu mieszkalnym prowadzona jest działalność gospodarcza powodująca wzrost podatku od nieruchomości, to skutki tego wzrostu obciążają tylko ten lokal.
3. Obciążenia poszczególnych lokali użytkowych, podatkiem wymienionym w pkt. 1a i 1c dokonuje się proporcjonalnie do powierzchni użytkowej lokalu.
4. Obciążenia poszczególnych garaży, podatkiem wymienionym w pkt. 1a i 1d dokonuje się proporcjonalnie do powierzchni użytkowej garażu.
5. Właściciele lokali i garaży stanowiących wyodrębnioną własność rozliczają się z tytułu podatku od nieruchomości indywidualnie z gminą.


§ 12

Opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu
1. Ponoszone przez Spółdzielnię opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu są rozliczane proporcjonalnie do powierzchni użytkowej lokali i garaży.
2. Właściciel lokalu lub garażu stanowiącego odrębną własność, będący współużytkownikiem wieczystym gruntu wchodzącego w skład nieruchomości, na której lokal lub garaż jest położony, rozlicza się z tytułu opłat za wieczyste użytkowanie gruntu z gminą.

§ 13

Ustalanie opłat za dostawę wody i odprowadzenie ścieków.
1. Rozliczenia za pobraną wodę i odprowadzenie ścieków w poszczególnych nieruchomościach stanowiących własność lub współwłasność Spółdzielni dokonuje się według wskazań wodomierzy głównych, zamontowanych na przyłączach wody do budynków. Ilość odprowadzonych ścieków odpowiada ilości wody pobranej.
2. Koszty dostawy wody i odprowadzenia ścieków rozliczane są przez Spółdzielnię z użytkownikami lokali co cztery miesiące według wskazań wodomierzy indywidualnych, a przypadku braku wodomierzy wg ustalonych ryczałtów.
3. Odczyty wodomierzy przeprowadza się raz na cztery miesiące, a w przypadku zmiany cen: wody i odprowadzenia ścieków oraz energii cieplnej pobranej na podgrzanie wody zimnej, w dniach zmiany ceny, po odczycie liczników głównych w budynkach.
4. Po zakończeniu okresu rozliczeniowego, różnicę pomiędzy wskazaniem wodomierza głównego a sumą wskazań wodomierzy indywidualnych i ryczałtów rozlicza się pomiędzy wszystkich użytkowników lokali danej nieruchomości proporcjonalnie do ilości zużycia wody w danym lokalu.
5. Użytkownik lokalu wnosi opłaty za wodę wraz z pozostałymi opłatami za używanie lokalu w formie miesięcznych zaliczek.
Wysokość zaliczki ustalana jest indywidualnie dla każdego lokalu i
odpowiada iloczynowi średnio-miesięcznego zużycia wody w lokalu w poprzednim okresie rozliczeniowym i aktualnej ceny wody i odprowadzenia ścieków.
6. Zasady rozliczania kosztów zakupu energii cieplnej za podgrzanie wody w budynkach Spółdzielni wyposażonych w centralną ciepłą wodę, oraz zasady ustalania opłat z tego tytułu - określa odrębny Regulamin uchwalony przez Radę Nadzorczą.
7. Po zakończeniu okresu rozliczeniowego różnica między zużyciem faktycznym a zużyciem określonym zaliczkowo jest rozliczana indywidualnie z poszczególnymi użytkownikami lokali, a sposób jej regulowania jest następujący:
a) niedopłatę - użytkownik lokalu wnosi przy uiszczaniu opłaty miesięcznej za używanie lokalu, w miesiącu następującym po dokonaniu rozliczenia,
b) nadpłatę - zalicza na poczet najbliższej wymaganej opłaty miesięcznej za używanie lokalu.
8. Za prowadzone czynności związane z indywidualnym rozliczeniem zużycia
wody pobierana jest od każdego użytkownika lokalu miesięczna opłata stała, uwzględniająca ilość wodomierzy w lokalu.
Wysokość opłaty ustala Zarząd Spółdzielni.
9. W przypadku stwierdzenia w lokalach danego budynku:
- umyślnego uszkodzenia wodomierza, zerwania plomb,
- odmowy użytkownika lokalu zgody na zainstalowanie wodomierzy
indywidualnych, bądź ich legalizację ,
- uniemożliwienia odczytu wodomierzy,
Spółdzielnia wyliczy zużycie wody i odprowadzenie ścieków dla tych lokali w oparciu o przeciętne normy zużycia wody na jednego mieszkańca miesięcznie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 14.01.2002r. w sprawie określenia przeciętnych norm zużycia wody (Dz. U. Nr 8 poz. 70).
Tabela nr 1: poz. 4 - 3 m3/osobę dla budynków bez dostawy ciepłej wody, poz.5 - 5,4 m3/osobę dla budynków z dostawą ciepłej wody: ( tj. 3 m3 wody zimnej i 2,4 m3 wody zimnej pobranej
do podgrzania).
- podwyższone o 150 %, z zastosowaniem pkt. 4.
10. W przypadku niezawinionego przez użytkownika lokalu, uszkodzenia wodomierza, dopuszcza się możliwość rozliczenia zużycia wody za dany okres, w oparciu o średnie miesięczne zużycie wody ustalone wg wskazań wodomierza w okresie jego sprawności, za okres co najmniej 12 miesięcy, z zastosowaniem pkt. 4.
11. Brak odczytu wodomierzy, nie zawiniony przez członka, lub inną osobę uprawnioną ( np. okresowy brak korzystania z lokalu), spowoduje rozliczenie na podstawie średniego zużycia wody, wyliczonego w poprzednim okresie rozliczeniowym dla danego lokalu, z zastosowaniem pkt.4.
12. Służby spółdzielcze mają prawo kontroli stanu sprawności wodomierzy w lokalach, poza dniami odczytów na podstawie wystawionego upoważnienia.

§ 14

Rozliczanie kosztów zakupu energii cieplnej na potrzeby centralnego ogrzewania i ustalanie opłat z tego tytułu określa Regulamin uchwalony przez Radę Nadzorczą.


§ 15

Ustalanie opłat za zbiorczą dostawę gazu sieciowego do niektórych budynków Spółdzielni:
1.Koszty dostawy gazu do budynków wyposażonych w zbiorcze liczniki gazu ewidencjonowane są odrębnie dla każdego budynku.
2.Opłaty za zużycie gazu, ustala się proporcjonalnie do liczby osób
zamieszkałych w danym budynku, liczonych zgodnie z § 8 regulaminu, na podstawie poniesionych kosztów wobec dostawcy gazu, z uwzględnieniem kosztów własnych, związanych z rozliczaniem kosztów na poszczególne lokale, poprzez ustalenie miesięcznych, zaliczkowych opłat.
3.Wysokość udziału kosztów własnych związanych z rozliczaniem kosztu dostawy gazu i ustalenie zaliczkowej opłaty na poszczególne lokale ponosi użytkownik lokalu w przeliczeniu na 1 lokal miesięcznie.
4. Opłaty, o których mowa w ust. 2 i 3 ustala zarząd Spółdzielni.

§ 16

Ustalanie opłat za pobór energii elektrycznej
1. Osoby korzystające z oświetlenia piwnic lokatorskich płacą miesięczny ryczałt w przeliczeniu na lokal. Wysokość ryczałtu jest ustalana przez Zarząd Spółdzielni proporcjonalnie do wzrostu kosztów za pobór energii w danym roku kalendarzowym.
2. W przypadku stwierdzenia nielegalnego poboru energii elektrycznej z instalacji wspólnych danego budynku bądź klatki schodowej, Spółdzielnia obciąży użytkownika lokalu opłatą ustaloną na podstawie analizy odczytów liczników energii elektrycznej zainstalowanych na klatkach schodowych, za okres poboru energii obejmujący 12 miesięcy przed momentem stwierdzenia zdarzenia.


§ 17

Zasady rozliczeń kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi ustalone w regulaminie, nie wymagają dodatkowych umów indywidualnych. Wnoszenie opłat i terminy


§ 18

1. Opłaty powinny być uiszczane co miesiąc z góry do dnia 15- o każdego miesiąca.
Za termin uiszczania świadczeń z tytułu opłat na rzecz Spółdzielni uznaje się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Spółdzielni lub dzień wpływu tych środków do kasy.
2.Od nie wpłaconych w terminie należności Spółdzielnia może pobierać odsetki w wysokości ustawowej i koszty wezwań.
Wysokość opłat z tytułu wezwań do zapłaty ustala Rada Nadzorcza.
3.Obowiązek uiszczania opłat powstaje od dnia przyjęcia lokalu od Spółdzielni, nie później jednak niż od dnia postawienia członkowi lub innej osobie uprawnionej tego lokalu do dyspozycji, a ustaje z dniem wydania lokalu Spółdzielni w stanie wolnym od osób i rzeczy.
4.Opłaty za lokal zwolniony do 15-go dnia miesiąca wnoszone są za okres połowy miesiąca, a za zwolniony od 16-go dnia miesiąca, za okres całego miesiąca.


§ 19

1. Za opłaty, o których mowa w niniejszym Regulaminie, solidarnie z członkami Spółdzielni, właścicielami lokali nie będącymi członkami Spółdzielni lub osobami nie będącymi członkami Spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali, oraz najemcami lokali mieszkalnych, odpowiadają:
a) stale zamieszkujące z nimi w lokalu osoby pełnoletnie z wyjątkiem pełnoletnich zstępnych pozostających na ich utrzymaniu,
b) osoby faktycznie korzystające z lokalu.
2.Odpowiedzialność osób, o których mowa w pkt. l b, ogranicza się do wysokości opłat należnych za okres ich stałego zamieszkiwania lub faktycznego korzystania z lokalu.


§ 20

Członek Spółdzielni lub inna osoba uprawniona do lokalu nie może potrącać należności przysługujących mu od Spółdzielni z należnych od niego opłat. Członek lub inna osoba uprawniona do lokalu nie może uzależniać terminowego uiszczania opłat od wykonania wobec niego przez Spółdzielnię jakichkolwiek zobowiązań oraz z tego tytułu nie może samowolnie obniżać opłat.


§ 21

W sprawach nie uregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają odpowiednie postanowienia Statutu Spółdzielni oraz przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz innych ustaw.


§ 22

Niniejszy regulamin został uchwalony przez Radę Nadzorczą uchwałą nr 14 w dniu 25.11.2008 r. i obowiązuje od dnia 01.12.2008 r
    -  zmieniony Uchwałą Rady Nadzorczej nr   9/2011 z dnia 12.04.2011 r 
    -  zmieniony Uchwałą Rady Nadzorczej nr 11/2013 z dnia 16.12.2013 r oraz
    -  zmieniony Uchwałą Rady Nadzorczej nr 10/2014 z dnia 22.12.2014 r

- powrót -