- powrót -

REGULAMIN
funduszu na remonty zasobów mieszkaniowych
Spółdzielni Mieszkaniowej "OSADA" w Goleniowie


§ 1

Niniejszy Regulamin określa zasady tworzenia i dysponowania środkami finansowymi funduszu remontowego zasobów mieszkaniowych w oparciu o :
- art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 15.12.2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych
(Dz. U. Nr 119, poz. 1116 z 2003 roku z późniejszymi zmianami)
- § 86 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej "OSADA" w Goleniowie,
- § 10 ust.3 "Regulaminu określającego szczegółowe zasady uczestniczenia w wydatkach związanych z eksploatacją , utrzymaniem nieruchomości i odpisami na fundusz remontowy" uprawomocnionego uchwałą Rady Nadzorczej nr 14 z dnia 25.11.2008 r.

§ 2

1. Spółdzielnia tworzy fundusz na remonty zasobów mieszkaniowych na podstawie art.6 ust.3 ustawy a dnia 15.12.2000 roku o spółdzielniach mieszkaniowych, w oparciu o plan rzeczowo - finansowy remontów. Odpisy na ten fundusz obciążają koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi.
2. Obowiązek świadczenia na fundusz remontowy dotyczy członków Spółdzielni, właścicieli lokali nie będących członkami Spółdzielni oraz osób nie będących członkami Spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali.
3. Zarząd Spółdzielni prowadzi odrębnie dla każdej nieruchomości ewidencję wpływów i wydatków funduszu remontowego zgodnie z art.6 ust.3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.

§ 3

Fundusz remontowy tworzony jest z następujących źródeł :
1) odpisów w ciężar kosztów eksploatacji zasobów mieszkaniowych,
2) kwot i należności uzyskanych od wykonawców prac remontowych i innych kontrahentów Spółdzielni, z tytułu odszkodowań, kar umownych oraz odsetek ustawowych i umownych za wady i usterki,
3) dotacji uzyskanych z różnych źródeł na pokrycie kosztów remontów zasobów mieszkaniowych i innych zasobów spółdzielczych,
4) nadwyżki wolnych środków finansowych, uzyskanych z tytułu rozliczeń w związku z wygaśnięciem spółdzielczych praw do lokali wydanych Spółdzielni przez członków i inne osoby, wolnych w sensie prawnym,
5) dodatkowych wpłat wnoszonych przez członków, przeznaczonych na finansowanie robót remontowych i modernizacyjnych w zasobach mieszkaniowych Spółdzielni,
6) kwot uzyskanych od firm ubezpieczeniowych za szkody powstałe w zasobach Spółdzielni, których koszt likwidacji stanowił wydatki z funduszu remontowego,
7) kwot uzyskanych na pokrycie wydatków przejściowo finansowanych z funduszu remontowego,
8) środków finansowych z innych tytułów, na podstawie uchwał Rady Nadzorczej Spółdzielni.

§ 4.

1. Środkami finansowymi, o których jest mowa w § 3 niniejszego Regulaminu, dysponuje i gospodaruje Zarząd Spółdzielni.
2. Niewykorzystane w ciągu roku środki funduszu na remonty zasobów mieszkaniowych przechodzą na rok następny.
3. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość uzupełnienia funduszu remontowego wolnymi środkami funduszu zasobowego oraz z innych źródeł.
4. Decyzje w sprawach uzupełnienia funduszu, o których mowa w pkt.3 podejmuje Zarząd Spółdzielni.

§ 5.

Środki funduszu remontowego przeznaczone są na finansowanie :
1) remontów zasobów mieszkaniowych Spółdzielni,
2) budowy lub rozbudowy infrastruktury osiedlowej,
3) usuwanie wad technologicznych,
4) roszczeń regresowych związanych ze szkodami ubezpieczonymi w zasobach mieszkaniowych Spółdzielni,
5) przygotowanie i odnowienie zwolnionych lokali przeznaczonych do zasiedlenia i zagospodarowania,
6) wydatków przejściowo sfinansowanych z funduszu remontowego, które zostaną zrefundowane przez członków Spółdzielni lub z innych źródeł,
7) innych zadań związanych z gospodarką zasobami mieszkaniowymi, w tym na modernizację lokali i budynków spółdzielczych.

§ 6.

1. Z funduszu remontowego nie finansuje się napraw i remontów, które zgodnie z obowiązującymi przepisami i postanowieniami odrębnych regulaminów obciążają użytkowników lokali.
2. Finansowanie remontów, o których mowa w ust. 1, jest możliwe jedynie w uzasadnionych przypadkach, np. przedawnienia roszczeń z tytułu rękojmi za wady i usterki w budynkach spółdzielczych.

§ 7.

1. Wysokość stawek odpisów i opłat na fundusz remontowy ustala Zarząd Spółdzielni.
2. Stawki odpisów na fundusz remontowy mogą być zróżnicowane dla poszczególnych nieruchomości i powinny uwzględniać :
a) wielkość faktycznych potrzeb remontowych,
b) stan środków na funduszu,
c) pokrycie finansowe wcześniej wykonanych remontów.
3. Rada Nadzorcza na wniosek Zarządu może ustalić dodatkowe stawki odpisów na fundusz remontowy na sfinansowanie przyszłych remontów wymagających znacznych nakładów finansowych.

§ 8.

Regulamin niniejszy został uchwalony przez Radę Nadzorczą Spółdzielni w dniu 25.11.2008 i wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia z mocą od 01.12.2008 r.


- powrót -